Era Piala Malaysia 1 Sept 2012: Kelantan Lawan ATM

Perlawanan ke empat Era Piala Malaysia antara Kelantan dan Angkatan Tentera Malaysia telah di langsungkan di Stadium Sultan Muhammad ke 4. Kelantan mendahului dengan jaringan Muhammad Afiq tetapi telah disamakan oleh Marlon pada minit ke 26.

3 minit kemudian giliran Nur Shahrul menjaringkan gol kedua Kelantan dengan rembatannya dari luar petak panalti menewaskan Farizal penjaga gol ATM. Usaha ATM untuk mencari gol penyamaan berhasil apabila Marlon mengikat kedudukan dua sama pada minit ke 35 selepas menerima hantaran daripada Martilotto. Hairuddin Omar memberi kelegaan kepada ATM apabila menjaringkan gol ke 3 pelawat pada minit ke 43.

Babak kedua bersambung, rentak permainan yang rancak telah ditunjukkan oleh kedua dua pasukan dan usaha berterusan dari pasukan tuan rumah telah memberi kelebihan kepada Farhan untuk menjaringkan gol penyamaan pada minit ke 74.

Nurul Azuan Roya yang dimasukkan menggantikan Afiq telah memberi kelebihan kepada Kelantan dengan rembatannya menewaskan penjaga gol ATM buat kali ke 4 pada minit ke 86. Jaringan ini telah memastikan pasukan Kelantan memperolehi kemenangan buat kali kedua dalam 4 perlawanan Era Piala Malaysia setakat ini.


Kesebelasan Utama

Kelantan : Bojan Hodak
Khairul Fahmi (PG), Obinna Nwaneri, S. Subramaniam (Aslam Najmudeen), Daudsu Jamaludin, Zairul Fitree (Nik Shahrul Azim), Badri Radzi (Kp), Shakir Shaari, Indra Putra, Norfarhan Mohamad, Afiq Azmi (Nurul Azwan) dan Norshahrul Idlan.

ATM : B. Sathianathan
Farizal Harun (Pg), Aidil Zafuan, Zaquan Adha, Marlon Alex, Bruno Martelotto, Azmi Muslim, Fitri Omar, Christie Jayaseelan, Hairudin Omar (Kp), Irwan Fadzli dan Rezal Zambery Yahya.


Foto perlawanan sila klik di sini

Wassalam

0 comments:

Post a Comment

Listen to Quran
Powered by Blogger.
 

Popular Posts All time

Popular Posts this month

Popular Posts this week