Akibat Dari Filem “The Innocence of Muslims”


Kebanyakan dialog yang berkaitan dengan agama Islam treler di you tube kelihatan seperti ia telah overdubbed dengan banyaknya yang menunjukkan bahawa dialog itu telah diterjemahkan dengan sesuatu perkataan yang benar-benar berbeza dari yang sebelumnya.

Lelaki yang memperkenalkan dirinya sebagai pembikin filem anti-Islam “The Innocence of Muslims” mungkin telah menggunakan nama samaran dan menghabiskan masa di penjara persekutuan. Sementara itu beberapa pelakon dalam filem itu mengatakan bahawa mereka telah ditipu, dan kini menjauhkan diri dari filem yang telah dinamakan sebagai percikan kepada keganasan di Libya yang mengakibatkan pembunuhan duta Amerika Syarikat ke negara itu.

Laporan awal menyatakan pengeluar filem kelahiran Israel yang dikenali sebagai Sam Bacile telah  bersembunyi berikutan keganasan di Libya. Penyelidikan pada pangkalan data awam dan swasta, pemfailan perniagaan, berkaitan dengan nama itu telah dipadamkan. Pihak berkuasa Israel juga mendakwa tidak mempunyai rekod beliau sebagai warganegara.

The Associated Press mula dilaporkan bahawa mereka bercakap dengan Bacile melalui telefon kerana beliau tinggal menyamar di lokasi yang tidak didedahkan berikutan keganasan di Libya. "Bacile" berkata bahawa dia memohon maaf atas kematian Duta AS ke Libya, Chris Stevens, dan menyalahkan kematiannya pada sistem keselamatan  yang tidak sempurna di kedutaan itu.

LA Times melaporkan  "versi awal" filem itu kurang daripada sepuluh kerusi dalam teater telah dipenuhi.





SHAH ALAM – Umno menyatakan persetujuan untuk bergabung dengan Pas selepas Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mencadangkan untuk bersama menghalang penerbitan video Innocence of Muslims.

Ketua Penerangannya, Datuk Ahmad Maslan berkata, cadangan itu sangat baik dalam usaha menentang musuh Islam supaya tidak terus memburuk-burukkan Nabi Muhammad SAW.

Beliau berkata, penerbitan video yang menghina Islam dan Rasulullah SAW itu menimbulkan kemarahan umat Islam dari seluruh dunia sehingga berlaku pembunuhan ke atas Duta Amerika Syarikat di Libya.

“Insiden tersebut amat dikesali dan saya ingin menasihatkan masyarakat supaya melakukan perhimpunan tanpa melibatkan keganasan.

“Cadangan Abdul Hadi disambut baik dan perlu dibincangkan pada peringkat atas supaya bersama-sama menolak penerbitan itu atas dasar Islam,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.



Ini lah ujian bagi umat Islam yg kasihkan Rasullulah.
Ini lah pembuka mata agar umat Islam tidak mengira parti politik harus bersatu.
Haruskah sampai Allah izinkan tersiarnya filem keji ini baru kita hendak bersatu.
Tidakkah kita sedar mesej yang Allah ingin sampaikan.

ISLAM HARUS BERSATU.. Allahhuakbar!! 
Janganlah kita berpecah belah 

Wallahualam

0 comments:

Post a Comment

Listen to Quran
Powered by Blogger.
 

Popular Posts All time

Popular Posts this month

Popular Posts this week