Penagih Simpati di Lampu Isyarat

    Foto dari cermin pandang sisi

  1. Pengalaman masa pulang dari kerja pukul 6 petang tadi.
  2. Seorang lelaki yang berumur dalam lingkungan 40 an mengetuk-ngetuk cermin kereta yang berhenti di lampu isyarat Kubang Kerian.
  3. Dah 2 kali saya mengalami situasi begini dengan pelaku ini juga.
  4. Pada pemerhatian saya ketika dia berada di depan kereta saya tak ada sesiapa yang ambil peduli.
  5. Begitu juga dari pandangan cermin sisi saya.
  6. Saya masih ingat satu masa dulu kat lampu isyarat Wakaf Siku ada berapa kanak-kanak mengetuk-ngetuk cermin kereta memohon simpati dari pengguna jalan raya.

    Lupa nak ambil gambar masa kat depan kereta

  1. Pada pandangan saya kegiatan ini adalah sangat merbahaya kerana pelaku ini amat terdedah kepada kemalangan.
  2. Kalau ada penunggang motosikal yang mencelah, tak tahulah apa nak jadi.
  3. Dari satu sudut, kesian juga dengan pelaku ni - rasa nak juga nak beri wang, paling kurang pun RM1.
  4. Tapi kalau dah diberi, pelaku sebegini akan semakin bertambah.
  5. Mungkin akan ada yang sampai memecahkan cermin kereta pengguna jalan raya.
  6. Nasihat saya semasa berada di lampu isyarat, kunci ke semua pintu kereta anda dan pastikan kesemua cermin sesi kereta anda tertutup rapat.
  7. Elakkan dari meletakkan barang- barang berharga di atas tempat duduk sebelah pemandu.
  8. Malang tak berbau, beringat sebelum kena,

Wassalam

0 comments:

Post a Comment

Listen to Quran
Powered by Blogger.
 

Popular Posts All time

Popular Posts this month

Popular Posts this week